Zomerspecial – 3 x ijsjes in Roeselare

Het is zomer en dus ijsjestijd! In de Roeselaarse binnenstad zijn er een drietal ijssalons waar je kan smullen van deze lekkernij. Een bezoekje (lees: vele bezoekjes) aan deze zaken mocht deze zomervakantie dan ook niet ontbreken. Ik kan alvast verklappen dat de crèmekes mij gesmaakt hebben en deel graag mijn favoriete smaken met jullie!

De Zoete Zonde

De Zoete Zonde, een betere naam voor een ijsjeszaak kon ik zelf niet bedenken. Bij dit ijssalon in de Vlamingstraat kan je terecht voor ijsjes van topkwaliteit. Leuk is ook dat je hier ruime zitgelegenheid vindt en er bovendien ook bij regenweer makkelijk terechtkan. Zo kan je niet alleen buiten, maar ook binnen je ijsje verorberen.

Sinds kort heeft De Zoete Zonde er met de Shopping DJ trouwens nog een troef bij. Je kan hier nu ook langskomen om je favoriete plaatjes door de winkelstraten van de stad te laten galmen. (Als er de laatste weken wat veel Springsteen, Dire Straits en Shantel door de straten weerklonk, I’m very sorry, maar ik vrees dat ik de schuldige ben ;)).

Mijn favoriete smaak: Cookies.

De Zoete Zonde: Vlamingstraat 6, 8800 Roeselare

20841275_10214368592908058_2041904304_o

De Zoete Zonde: Cookies. 

Gelateria Italia

De grootste troef van Gelateria Italia is haar locatie. Pal op de Grote Markt, tussen Café Moustache en de Europabank, vind je de ijsjeszaak terug. Op het grote zonneterras kan je smullen van heerlijk vers roomrijs en dat tot ’s avonds laat. Gelateria Italia is namelijk geopend tot 22u en dat zeven dagen op zeven.

Mijn favoriete smaak: Snickers.

Gelateria Italia: Grote Markt 28, 8800 Roeselare

20839944_10214368592948059_1068243021_o

Gelateria Italia: Snickers.

La Boule De Glace

Mag het voor jou ook wel eens wat exotischer? Dan moet je zeker eens langsgaan bij La Boule De Glace in de Delaerestraat. De durvers kunnen hier proeven van smaken als witte perzik en roquefortkaas. Ook wie liever een klassiekere smaak verkiest, vindt hier zeker zijn gading. Bij La Boule De Glace word je trouwens altijd nog dat tikkeltje extra verwend. Bovenop je gekozen smaken, krijg je hier steevast een proevertje, een klein bolletje ijs van een smaak naar keuze. Een leuk extraatje!

Mijn favoriete smaak: Bloedsinaasappel sorbet.

La Boule De Glace: Delaerestraat, 8800 Roeselare

20839864_10214368587587925_582343660_o

La Boule de Glace: Mango, Bloedsinaasappel, Kiwi-Banaan.

 

Geef een reactie

