‘Mijn stad, mijn trots’ – Het Roeselaarse stadhuis omhuld met poëzie

Afgelopen donderdag, op gedichtendag, werd in Roeselare voor het eerst een stadsdichter verkozen. Samen met Schepen van Jeugd Michèle Hostekint gingen schrijftalenten Deniza Miftari, Karolien Verscheure en Bart Cafmeyer op zoek naar de eerste Roeselaarse kind-stadsdichter. Uit meer dan 300 inzendingen van leerlingen uit het vijfde en zesde leerjaar kozen ze uiteindelijk ‘Mijn stad, mijn trots’ uit als winnend gedicht. Auteurs Twenco Margodt en Kayla Decroix uit het MPI Sterrebos mogen zich sindsdien met trots de eerste Roeselaarse stadsdichters noemen. En al zeg ik het zelf: hun gedicht is een pareltje!

Als kers op de taart werd hun gedicht gisteravond (tussen 19u en 22u) geprojecteerd op de gevel van het Roeselaarse stadhuis in een knappe lichtshow ontworpen door Limen Visual. Heel mooi was onder andere het moment waarop (een geprojecteerde) Albrecht Rodenbach zijn blauwvoet achterna joeg op de eerste verdieping van het stadhuis. Afgewisseld met projecties van kleurplaten en enkele andere gedicht-inzendingen konden wij, toeschouwers, er genieten van een uniek klank- en beeldspel. De afwezigen hadden ongelijk!

16326543_10212352766593660_828407507_o-1

“Rustig, rustig, … Sterrebos” – ‘Mijn stad, mijn trots’ geprojecteerd op het stadhuis. (P.S. Zo zou het Roeselaarse stadhuis er altijd wel mogen uitzien). 

naamloos

Het winnende gedicht! Proficiat meisjes!

Geef een reactie

