MØBEL – Van vintage meubels tot versgebakken Tarte Tatin

Enkele weken geleden besloot ik mijn studiezaterdag in ARhus af te sluiten met een bezoekje aan Møbel in de Iepersestraat 6-8. Møbel is een origineel concept bestaande uit een combinatie van een vintage meubelwinkeltje en een gezellige retro koffiebar. Na een productieve studeerdag te hebben gehad, vond ik dat ik het wel verdiend had om mezelf te trakteren op een taartje. In dit lustoord voor zoetekauwen kreeg ik de suggestie van de dag aangeboden: een versgebakken Tarte Tatin met ijs. Geserveerd op een gebloemd retro-bordje uit de jaren ’60 verorberde ik de verrukkelijke omgekeerde appeltaart met veel plezier. Ik bestelde daarbij een hazelnootkoffie, een echte aanrader voor wie al houdt van wat specialere koffiesmaken. Als attentie kreeg ik er nog een advocaatje bij.

Møbel is een plek die me blij verrast heeft. Møbel onderscheidt zich dan ook van alle andere hippe koffiebars en eetzaken; alleen al omwille van hun unieke vintage-interieur. Er hangt een gezellige retro-sfeer die voor mij compleet gemaakt werd toen er op de achtergrond ook nog eens een vinylplaatje van Leonard Cohen werd gespeeld.

Møbel: Iepersestraat 6-8, 8800 Roeselare

img_2780

Hazelnootkoffie met een advocaatje.

Processed with VSCO with m5 preset

Tarte Tatin, mmmh!

Geef een reactie

