11.trail – Op ontdekkingstocht in eigen stad

Met veel goeie moed stapte ik vorige zondag al om 7u uit mijn bed. Op het programma stond de eerste editie van de 11.trail, een urban loopevenement van 8 km (lees: 9,5 km) dwars door de stad. Om 9u15 verzamelden we, opgedeeld in elf golven, met meer dan duizend enthousiaste lopers aan de start. Uiteindelijk startte ik (na vlug nog even een selfie te hebben genomen) samen met enkele vrienden in de elfde en laatste golf. Met veel adrenaline begon ik aan mijn tocht langs het me nog volledig onbekende parcours.

Waar ik nu precies allemaal door-, in-, uit-, onder- en overgelopen heb, kan ik zeker niet meer volledig navertellen, maar enkele plekken zal ik toch niet gauw vergeten. Zo kreeg ik onder meer de kans om eens de tower van hotel-/restaurant De Bonte Os te beklimmen en mocht ik ook eens binnenpiepen in de Duitse Communicatiebunker uit de Tweede Wereldoorlog in de St. Hubrechtsstraat. Overigens niet alleen de plekken zelf, maar ook het entertainment en de vele aanmoedigingen langs de weg maakten van de 11.trail een topervaring! Zo werd ik onder andere in Woonzorgcentrum Ter Berken verwelkomd door de bewoners en een gitarist, werd ik vervolgens door een non de onderwereld ingestuurd bij het inlopen van de parking onder het station en kreeg ik in het stadhuis zelfs een high five van onze burgemeester!

Na anderhalf uur zwoegen (maar toch ook wel genieten) bereikte ik moe maar voldaan de eindstreep in de Burgerschool. De 11.trail was top en is zeker voor herhaling vatbaar!

Hopelijk volgend jaar een nieuwe editie…?

schermafbeelding-2016-10-30-om-17-13-17

Klaar voor de start!

 

Geef een reactie

